Elämää, ei sen enempää...

Höpinöitä elämästä ja arjen pikku asioista

maanantai 28. joulukuuta 2015

Minun jouluni


Kahta vain
joululahjaa,
kahta vain
mä toivoisin

Vain pientä hetken
hengähdystä
ja mielenrauhaa
tietenkin

Mä toivon vain
vain Joulun taikaa
et sydän ois
ees hetken aikaa huoleton
ja Joulu tois tuon hetken toivon

Jos myötä tuon
yötuulen lauhan
Joulu tois
taas mielenrauhan rahtusen
maailmaan sekavaan

Miksi toivoisin
mä kultaa,
lisää turhaa
rihkamaa

Toisko nuo tuon
levon hetken
armahduksen
kaltaisen

Raskasta joulua- mielenrauhaa, tämän joululaulun sanat ja ajatus koskettavat elämääni. Kiireisen elämän, stressin ja ahdistuksen keskellä mielenrauha ja hetken hengähdys olisivat suotavia joululahjoja.

Mitä teitte jouluna?
Minä olin kotona ja vietin perinteistä joulua perheeni kanssa. Jouluaattoon kuului ensin riisipuuron syömistä. Minä kävin iltapäivällä joulukirkossa ja kun tulin kotiin, söimme jouluruokaa. Nam, peruna-, porkkana-, lanttu- ja maksalaatikkoa, kinkkua (hirveä ja possua), kalaa, salattia ja rosollia. Jouluähky!! Itse pärjäisin maksalaatikolla, kinkulla ja kalalla. Mutta muutkin jouluruuat ovat tervetulleita. Ruuan jälkeen kävimme haudalla viemässä kynttilät. Muistimme kynttilällä pappaani, ja äidin sukulaisia. Illalla kävimme saunassa ja jaoimme lahjat. Loppuillan pelailimme lahjaksi saatua monopolya.

Tapaninpäivänä kävimme rantasaunassa, joka oli puusaunna. Tunnelma oli aivan eri kuin talon sähkösaunassa  ja mahdollisuus oli päästä myös järvessä käyntiin. Kuutamo oli aivan ihana, kun kuu paistoi suoraan järven yli luoden pinnalle kuunsillan.


Sunnuntaina kävikin enoni ja serkkuni kävivät joulukäynnillä.

Mikä teistä joulussa on parasta?
Se että saa viettää aikaa kotona, ja olla vaan. Joulun sanoma <3

Meidän pakettivahti


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti