Elämää, ei sen enempää...

Höpinöitä elämästä ja arjen pikku asioista

maanantai 28. heinäkuuta 2014

Voittajafiilis!!!

10 viikkoa, en voi uskoa tätä! 10 viikkoa ilman röökiä... Periaatteessa mä lasken sen niin, koska vaikka oon yrittäny lopettaa oon ehkä polttanut noin 5 röökiä tämän 10 viikon aikana. Enkä ole ostanut omaa askia, vaan pumminu muilta!!

Olin pitkään jo miettyny lopettamista, mutta koskaan siitä ei vaan tullu mitään. Mulla vaan ei ollut tarpeeksi tahtoa lopettaa, monet oli sanonu mulle siitä et yritä lopettaa ja itekki ajatellu sitä. Mutta se täytyy tulla itsestään se tahto ja voima siihen lopettamiseen. Kerran sitten yksi mun opettaja näki mun ostavan tupakkaa, kun se oli mua ennen kassalla... Se sitten vaan puhu siitä kun sillä oli ollu syöpä ja se oli just parantunu ilmeisesti siitä... Se vaan sano että ajattele terveyttäs ja itsees, tommonen pössyttely ei oo järkevää. Sen jälkeen kaikki muutkin opettajatkin tiesi asiasta, että niin se juttu kulkee. Mutta toisaalta sen jälkeen ei menny kauaa kun lopetin, ja sen jälkeen oon polttanut sen 5 röökiä... Ja tässä ollaan, 10 viikkoo ilman. Eikä ole tarvinnut turvautua juuri yhtään nikotiinipurkkaankaan. Muutaman olen ottanut kun on niin tehny mieli ja näin, mutta niitäkään en välittäisi syödä... Ne oksettaa.

Nyt jo voin olla tosi ylpeä itsestäni, vaikka vielä on tehtävä töitä, monesti on ollut mielessä se askin ostaminen... :)

Kiinassa se polttamiskulttuuri oli ihan erilainen. Ikinä en nähnyt hirveen nuoria, oman ikäisiäni polttavan, vaan olivat he hieman vanhempia! Ja se että he polttivat autoss, ravintolassa, hotellissa, kaikkialla sisätiloissa. Hotellin käytävän lattiamatolla oli "mukava" katsoa niitä pieniä tuhkakasoja, ties vaikka olisi mattokin lillunut syljestä. Ja se tupakan haju ei ollut samanlaista kuin täällä, eli tupakka varmaan olisi maistunut pahemmaltakin kuin täällä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti