Elämää, ei sen enempää...

Höpinöitä elämästä ja arjen pikku asioista

sunnuntai 21. maaliskuuta 2021

Minun pelkoni

Mitä sinä pelkäät?

Minä pelkään korkeita paikkoja. Muistan jo pienenä kärsineeni korkeanpaikankammosta eli akrofobiasta. 

Miten se minulla näkyy?

Korkeissa paikoissa täytyy pitää kaiteesta kiinni, eikä uskalla mennä ihan rakennuksen reunalle. Mieluummin katselee kauemmas horisonttiin, kun suoraan alas. Pahalta tuntuu rappuset, joista näkee alas. 

Olen yrittänyt kohdata pelkoni menemällä korkeisiin paikkoihin. Olen käynyt näkötorneissa ja esim. Eiffel-tornissa (mistä näkee kaikkialta läpi). Viime kesänä kävin myös ehkä maailman kamalimmassa huvipuistolaitteessa, maailmanpyörässä. Laitteet mitkä menevät korkealta ja kovaa eivät tuota läheskään yhtä paljon tuskaa, kun maailmanpyörä. Se on niin hidas ja pysähtyy sinne ylös pitkäksi aikaa! 

Joka kerta mietin, miksi teen tämän. Toisaalta jälkikäteen tulee hyvä olo, kun on uskaltanut haastaa itsensä. 

Välillä häivähtää pelko siitä, että joku aamu herään ja huomaan olevani 80, ja että en ole elänyt. En halua että esim. korkeanpaikankammoni liikaa rajoittaa elämääni. Haluan, että minulla on vanhana hauskoja tarinoita kerrottavana pelkojen kohtaamisesta ja tilanteista joihin olen päätynyt peloista huolimatta. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti