Elämää, ei sen enempää...

Höpinöitä elämästä ja arjen pikku asioista

perjantai 13. huhtikuuta 2018

Koskettavimmat/vaikuttavimmat biisit

Eri biisit koskettaa eri tavoilla eri aikoina. Jotkut biisit jää mukaan vuodesta toiseen, joitakin kuunnellaan jonkin  aikaa ja sitten ne jäävät. Jotkut jäävät mieleen juuri sen vuoksi, että ne ovat jossain elämäntilanteessa ollut tärkeitä. Tässä top 10 biiseistä, jotka ovat olleet tai ovat minulle tärkeitä.

1. Nikke Ankara - Rikkinäinen prinsessa

Uudempaa musiikkia, mutta tärkeä jo nyt. Mun on aina ollut vaikea kokea kuuluvani joukkoon ja on ollut tunne siitä että mua ei ymmärretä. Sitten kun ollut ongelmia, niin niihin ei ole saanut sellasta apua kun ois tarvinnut. Tähän biisiin on niin helppo samaistua. Helpompi olis jos sais asua korvessa yksin ja elää marjoilla.

2. Ellinoora - Elefantin paino

Kun katson joitakin vuosia taaksepäin -enemmän kuin pari vuotta, joilloin biisi on ilmestynyt- koen että tämä biisi kuvaa oloani silloin ja olisi antanut ehkä toivoakin. Kantoi tosi isoja ja painavia asioita yksin.Tämä biisi auttaa ymmärtämään ja käsittelemään tuota aikaa.

3. Janna - Sä et ole hullu

Kun biisi ilmestyi, siitä tuli itselleni sellainen voimabiisi, johon yritti nojautua kun oli vaikeaa.



 
4. Maarit - Tuskan tanssi

Tätä en osaa perustella, mutta on kulkenut mukana monta vuotta.Tämä vetosi melankoliseen mieleen ja musiikkiin tunteiden sanoittajana. Maaritin ainutlaatuinen tulkinta ja muutkin upeat kappaleet voisin listata tähän, mutta tämä kappale oli ensimmäinen, jonka kuuntelin ajatuksella ja valloitti.

5. Time of my life elokuvasta Dirty dancing

Hyvä leffa. Kiva koreokrafia. Tanssii tähtien kanssa, Kristiina Elstelä & Marko Keränen. Tuosta tanssista alkoi itämään unelma, että minä haluan myös näytellä.

6. Apulanta - Ilona

Biisi on raskas, mutta kun katsoin elämääni ulkopuolisen silmin  niin tässä oli paljon tuttua. Olen sairastanut masennuksen, niin välillä löysi itsestään syyn jatkaa elämää, mutta kuitenkin tuntui että ei jaksanut kovin kauaa. Ja kun kamppaili jaksamisen kanssa, niin tuntui että aina ei jaksanut kovin pitkiä aikoja.

 "Mä tahdoin olla sulle
Syy jatkaa huomiseen
Sä olit perhonen, jonka siivet
Eivät kauas kantaneet
Sä väsyit kylpyhuoneeseen"

7. Johanna Kurkela - Ainutlaatuinen

Eräs lukioaikainen ystäväni soitti minulle tätä usein, ja tämä biisi on muisto minulle niistä hetkistä. Vaikka enää ei olla tekemisissä. Hän oli todella tärkeä ja välittävä ihminen.

8. PMMP - Lautturi

PMMP oli bändi, jota olen kuunnellut ihan tosi nuoresta. Lautturi oli yksi niistä biiseistä, jossa on nostalgiaa ja kaipuuta jonkun rakkaan luokse. Jonkun rakkaan, jota ei enää ole. Lautturissa on vaan sanat jotka vetoaa, koska ne ovat niin kauniit.

9. Petra - Nimeksi Anneli

Tutustuin Petran omaan musaan Vain Elämää- ohjelman aikoihin. Ja Petran musiikkia onkin tullut kuunneltua paljon sen jälkeen. Siellä on monia  helmiä. Nimeksi Anneli kolahti lyriikoiltaan ensimmäisenä. Siihen oman menneisyyteni tuntien ollut helppo samaistua, vaikka en ole koskaan ajatellut että minun pitäisi olla kokonaan eri ihminen, mutta että olisin toisenlainen kuin olen. Sekin ajatus oli lähinnä, että haluaisin olla terve ja hyvinvoiva. Tiktak oli bändi, jota olen kuunnellut paljon ja on ollut huippua, että Petra tekee edelleen musaa.



10. Ihme ja kumma

Yksi rakkaimmista lastenlauluista, jotka muistan omasta lapsuudestani. Lapselle ominaisella ihmettelevällä mielellä on hyvä elää elämää. Aina ei oikein ymmärrä elämän kauneutta ja yksinkertaisiakaan asioita. Vaikka olisi kuinka aikuinen. Sen edessä ei voi kuin hiljentyä.

1 kommentti:

  1. Biisit 2 ja 7 ovat ehdottomasti lemppareitani näistä, mutta muutkin ovat hyviä. <3

    VastaaPoista